پشتیبان گیری از تلفن اندرویدی با دراپ باکس

تبلیغات

تبلیغات

موضوعات

موضوعات

قالب وبلاگ
اشعار
اخبار صدا دانلود
کدهای جاوا
سخنان زیبا گالري عكس
دانلود نرم افزار دانلود فول آلبوم دانلود مجله الكترونيكي
دانلود کتاب الکترونیکی كتاب نرم افزار دانلود آهنگ ايراني دانلود فیلم شوی دانلود فیلم علم و فناوری متفرقه
جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

صفحات جانبی

صفحات جانبی

امکانات جانبی

امکانات جانبی

پشتیبان گیری از تلفن اندرویدی با دراپ باکس

شما از سرویس های ذخیره سازی ابری برای نگهداری اطلاعات تان استفاده می کنید؟ دراپ باکس یکی از مشهور ترین آنها است و البته گزینه های دیگری هم همیشه در اختیارتان است. این سرویس ها روز به روز محبوبیت بیشتری در میان کاربران پیدا می کنند و آمار جدیدی که امروز منتشر شد نشان می دهد که هم اکنون ۳۷۵ میلیون کاربر در سراسر جهان از آنها استفاده می کنند. این آمار پیش بینی می کند که تعداد کاربران فضای ذخیره سازی ابری تا پایان سال جاری میلادی به ۵۰۰ میلیون نفر برسد.

سرویس های ذخیره سازی ابری کاربردهای مختلفی دارند. شما می توانید به اطلاعات مهم تان در هر کجا و با گجت های مختلف دسترسی داشته باشید و البته یکی از مهمترین کاربردها پشتیبان گیری از اطلاعات است. اما این پشتیبان گیری لزوما برای اطلاعات روی کامپیوتر شما نیست و می تواند شامل تلفن همراه اندرویدی شما هم بشود.

برای این کار کافی است در سایت دراپ باکس ثبت نام کنید . بعد اپلیکیشن DropSpace را روی تلفن تان نصب کنید. حالا می توانید اکانت دراپ باکس را به این اپلیکیشن داده و پوشه های مختلف سیستم عامل اندروید را با آن به روز رسانی کنید.

این اپلیکیشن گزینه ای دارد که می توانید مشخص کنید به روز رسانی فایل ها را فقط زمانی که به اینترنت وای-فای متصل است انجام بدهد تا نگران هزینه اینترنت موبایل نباشید. ضمنا می توانید گزینه Run as service را انتخاب کنید تا اپلیکیشن در پس زمینه تلفن اجرا شده و طبق برنامه زمان بندی، اطلاعات تلفن را روی اکانت دراپ باکس قرار دهد.


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 25 مهر 1391 ساعت: 8:29
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

مکبوک پرو ۱۳ اینچی با نمایشگر رتینا از راه می رسد

در مراسمی که احتمالا ۲ آبان برگزار می شود، منتظر معرفی آی پد مینی هستیم اما سایت 9to5Mac ادعا می کند که باید منتظر چند محصول دیگر هم در آنجا باشیم. مهم ترین آنها معرفی مکبوک پرو 13.1 اینچی رتینا است. اپل چند ماه پیش مدل ۱۵ اینچی را با نمایشگر رتینا معرفی کرد و حالا کاربران منتظر از راه رسیدن نمایشگر رتینا برای ۱۳ اینچی ها هستند.

این شایعات می گویند که مکبوک پرو رتینای جدید در دو مدل مختلف با سخت افزارهای متفاوت ارایه می شوند و البته مدل ۱۳ اینچی با نمایشگر معمولی نیز همچنان با قیمت ارزان تر تولید خواهد شد. اما آن مدل نیز با پردازشگر جدیدتر و پورت USB 3.0 به روز می شوند.

تا ۲ آبان حدود یک هفته باقی مانده و اگر این حرف ها درست باشند تا یکی دو روز دیگر دعوتنامه های مراسم از راه می رسد.


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 25 مهر 1391 ساعت: 8:28
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دسترسی رایگان ۲۵ میلیون کاربر خاورمیانه به ویکی پدیا

ویکی پدیا بزرگ ترین دانشنامه بشری به حساب می آید و حالا ۲۵ میلیون کاربر تلفن همراه در خاورمیانه می توانند به صورت رایگان به اطلاعات این دانشنامه دسترسی داشته باشند.

بنیاد ویکی مدیا با همکاری یکی از اپراتورهای عربستان (STC) در قالب یک برنامه به نام Wikipedia Zero شرایطی را فراهم کرده اند، تا کاربران تلفن همراه بتوانند به صورت رایگان به این دانشنامه دسترسی داشته باشند. هدف کلی این برنامه این است که دسترسی رایگان به اطلاعات در کشورهای در حال توسعه فراهم شود. به همین خاطر بنیاد ویکی مدیا با اپراتورهای محلی در کشورهای مختلف همکاری می کند.

در این برنامه اپراتور تلفن همراه، کاربران را هنگام مراجعه به وب سایت ویکی پدیا شارژ نخواهد کرد و آنها می توانند بدون نگرانی از هزینه از این وب سایت استفاده کنند.

در طرح جدید ۲۵ میلیون کاربر تلفن همراه در چند کشور عربی می توانند از ویکی پدیا به صورت رایگان استفاده کنند.


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 25 مهر 1391 ساعت: 8:27
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

سونی هم تلفن گوگلی می سازد: Nexus X

چند روز پیش در این مورد صحبت کرده بودیم که گوگل قصد دارد تلفن جدید نکسوس اش را توسط چند شرکت مختلف تولید کند . اما در آن زمان صحبت از ال جی و سامسونگ بود. حالا نام سونی را هم به این لیست اضافه کنید. پیش از این تصاویر تلفن نکسوس ال جی لو رفته بود. حالا می توانید با جناب سونی نکسوس X آشنا شوید.

گفته می شود که گوگل سری جدید تلفن های نکسوس را در ۸ آبان ماه معرفی خواهد کرد. بنابراین در این روز، شاهد معرفی سه تلفن جدید نکسوس از سه شرکت مختلف خواهیم بود: ال جی، سامسونگ و سونی.

با این حساب در دهه اول آبان باید منتظر اخبار داغ زیادی باشیم. از محصولات ویندوز 8 و تبلت سرفیس گرفته تا آی پد مینی و تلفن های نکسوس جدید. راستی از میان این سه تلفن شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

 

Sony-Nexus_narenji.jpg


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 25 مهر 1391 ساعت: 8:25
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

کامپیوتر Raspberry Pi با رم بیشتر و قیمت ۳۵ دلار

کامپیوتر کوچک و دوست داشتنی Raspberry Pi را که می شناسید؟ محصولی ارزان که با استقبالی خوب مواجه شده و آمده تا جوانان را به برنامه نویسی تشویق کند. در این میان برخی از کاربران این محصول، بابت رم ۲۵۶ مگابایتی اش ناراضی بودند و آن را کم می دانستند. حالا شرکت سازنده بعد از درخواست های مکرر مدل جدیدی را با ۵۱۲ مگابایت رم ارایه کرده و جالب تر اینکه قیمت نهایی را هم افزایش نداده و می توانید Raspberry Pi را با همان ۳۵ دلار بخرید. شما اگر یکی از این کامپیوترهای کوچک داشتید با آن چه کارهایی انجام می دادید؟


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 25 مهر 1391 ساعت: 8:24
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

تملک اوپراتور امریکایی «اسپرینت» توسط اوپراتور ژاپنی «سافت‌بنک» با قراردادی 20.1 میلیارد دلاری

اوپراتور ژاپنی Softbank که از مدت‌ها پیش بازار امریکا را زیر نظر گرفته بود در مراسمی که ساعتی قبل شروع شد، به طور رسمی خبر تصاحب 70٪ از اوپراتور Sprint امریکا با مبلغ 20.1 میلیارد دلار را اعلام کرد. 12.1 میلیارد دلار از این مبلغ به سهامداران فعلی پرداخت خواهد شد و 8 میلیارد دلار نیز در قالب سرمایه‌گذاری جدید به اسپرینت تزریق می‌شود.

این معامله، دومین معامله بزرگ صنعت مخابرات امریکا بعد از تصاحب MetroPCS توسط T-Mobile (شاخه امریکایی تلکام آلمان) است و بدین طریق سافت‌بنک-اسپرینت متولد خواهد شد. جالب است بدانید که هر دو کمپانی در کشورهای خود، در رتبه سوم ارائه خدمات موبایل قرار دارند و حالا سافت‌بنک وارد بازار بزرگ امریکا می‌شود.

اهداف استراتژیک این معامله از سوی کمپانی ژاپنی چنین اعلام شده‌اند:

- این معامله کمپانی را قادر به شکل دادن ساختار عملیاتی مناسب خواهد کرد تا به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی‌های اینترنت همراه در دنیا فعالیت نماید.

- این قرارداد به سافت‌بنک امکان خواهد داد تا تجربه خود در بخش تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های نوین مخابراتی را به منظور کمک به اسپرینت برای رقابت بهتر در امریکا به کار بگیرد.

- این قرارداد 8 میلیارد سرمایه تازه در اختیار اسپرینت قرار خواهد داد.

با رسمی شدن این قرارداد، سافت‌بنک در مجموع 96 میلیون مشترک در امریکا و ژاپن خواهد داشت که اندازه کمپانی را به AT&T و Verizon نزدیک می‌کند اما با این حال همچنان پشت سر آن دو قرار خواهد داشت.

این قرارداد به امضای مدیران عامل و تأیید هیئت مدیره دو کمپانی رسیده ولی در صورت عدم موافقت سهام‌داران اسپرینت، با پرداخت 75 میلیون دلار خسارت قابل لغو خواهد بود.

اسپرینت سومین اوپراتور بزرگ امریکا است ولی از نظر سرعت رشد، در مقام اول ایستاده و حالا غول ژاپنی با تصاحب آن قصد تبدیل این بازار بزرگ به یک سه قطبی و به چالش کشیدن AT&T و Verizon را دارد.

جالب است بدانید که هر چند امریکا در استفاده از شبکه‌های بی‌سیم پر سرعت پیش رو است ولی میانگین سرعت اینترنت همراه در امریکا از ژاپن کمتر است و به نظر می‌رسد که ورود سافت‌بنک به این بازار باعث شکل گیری موجی تازه از رقابت خواهد شد که قطعاً به نفع مصرف کننده نهایی تمام می‌شود.


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 25 مهر 1391 ساعت: 8:22
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

10 جدال بزرگ در تاریخ فنّاوری

شاید تعهد بیل گیتس برای اهدای ۶۰ میلیارد دلار، وی را به بزرگترین خیّر و بخشنده تاریخ بشری تبدیل کرده باشد. در حالی که استیو جابز هیچ گاه تمایلی به انجام این کارها نداشت. شاید بزرگترین قدم استیو در این راه، تعریف از بخشندگی بیل گیتس باشد. جابز در کتاب زندگی نامه خود (به قلم والتر آیزاکسون) می گوید:

در واقع بیل هیچ قدرت تخیلی نداشته و هرگز چیزی را اختراع نکرده است و این دلیلی است که من فکر می کنم او اکنون در بخشش و بشردوستی احساس راحتی بیشتری دارد تا در تکنولوژی. او به شکل بی شرمانه ای تنها به سرقت ایده های دیگران می پردازد.

و البته گیتس هم از پاسخ دندان شکن به چنین گفته هایی ابایی ندارد و در سال ۱۹۹۸ هنگامی که اپل روزگار بدی را می گذراند، گفت:

من نمی توانم تصور کنم که چرا (جابز) حتی حاضر نیست آن را امتحان کند (پذیرش مدیرعاملی اپل)؟ شاید وی می داند که نمی تواند یک برنده باشد!

هنوز هم با پیش رفتن جدال ها و رقابت های دنیای تکنولوژی، جابز-گیتس بیش از آنکه برای تند و تیز بودن شان ما را تحت تاثیر قرار دهند، به خاطر مدت طولانی بقای شان تاثیر گذارند. در بلندای رقابت اپل-مایکروسافت بسیار سخت است تصور کنیم که آنها راهی همچون رقابت اپل-سامسونگ را در پیش بگیرند. یک نبرد حماسی میان دو غول که به اتاق های دادگاه هم کشیده شده است. طرفداران دو آتشه اپل به صفحه فیس بوک سامسونگ نفوذ می کنند. در مقابل سامسونگی ها، این طرفداران دو آتشه را در تبلیغات شان به تمسخر می گیرند.

جالب اینجا است که با نگاهی به بزرگترین نزاع های دنیای تکنولوژی، همیشه جای پای اپل را مشاهده می کنید و می بیند که یک سر دعوا، اهالی کوپرتینو هستند. اما بگذارید به بهانه داستان کش دار دادگاه های اپل-سامسونگ، نگاهی داشته باشیم به بزرگترین جدال و رقابت های (بیشتر لفظی) تاریخ تکنولوژی نوین. پس در ادامه مطلب با صدا دانلود همراه باشید.


تولد مبارک: اندروید ۴ ساله شد

چهار سال پیش در چنین روزی، یک سیستم عامل جدید متولد شد. سیستم عاملی که پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت. سیستم عاملی که قلب‌های بسیاری را به تسخیر خود درآورد. سیستم عاملی که استیو جابز آن را به جنگ اتمی فراخواند. بله امروز تولد ۴ سالگی اندروید است.

شاید باورش سخت باشد، اما اندروید اکنون ۴ ساله شده است. این سیستم عامل برای اولین بار در ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۸ توسط گوگل عرضه شد، حدود یک سال پس از عرضه اولین آیفون و چند ماه پس از معرفی اپ استور توسط اپل. اولین موبایلی که اندروید را به صورت جدی به جهانیان معرفی کرد Motorola Droid بود . گوگل در واقع قسمتی از موفقیت اندروید را مدیون این گوشی است که در زمان خود با امکاناتی فوق‌العاده، نماینده ای شایسته برای این سیستم عامل بود و توانست امکانات اندروید را به خوبی به همگان نشان دهد.

گوگل در سال ۲۰۱۰ با همکاری کمپانی HTC اولین گوشی مورد تایید خود را با برند Nexus عرضه کرد. گوگل پس از موففیت HTC Nexus One، با همکاری سامسونگ گوشی های Nexus S و Galaxy Nexus را نیز به بازار معرفی کرد که آن ها نیز با استقبال بالای کاربران مواجه شدند. گوگل البته بازار تبلت ها را نیز فراموش نکرد و مجددا با همکاری Motorola نخستین تبلت اندروید ملقب به Motorola Xoom را به بازار عرضه کرد. از آن زمان به بعد گوگل سعی و خطاهای بسیاری را در زمینه تبلت ها انجام داد تا اینکه سر انجام تبلت خود با نام نکسوس 7 را به عنوان یکی از بهترین تبلت های بازار، در اختیار طرفدارانش قرار داد.

احتمالا می دانید که گوگل هر نسخه از سیستم عامل اندروید را با نام یک خوراکی (معمولا دسر) به بازار ارایه می کند این شرکت در این ۴ سال خوراکی های خوشمزه ای را به تلفن های ما آورده است که لیست آن ها را مشاهده می کنید:

نسخه ۱.۵ - ۳۰ آوریل ۲۰۰۹ - کیک فنجانی
نسخه ۱.۶ - ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۹ - دونات
نسخه ۲.۰ و ۲.۱ - ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۹ - نان خامه ای
نسخه ۲.۲ - ۲۰ می ۲۰۱۰ - ماست یخ زده
نسخه ۲.۳ - ۶ دسامبر ۲۰۱۰ - نان زنجبیلی
نسخه ۳.۰ ، ۳.۱ و ۳.۲ - ۲۲ فوریه ۲۰۱۱ - کندوی عسل
نسخه ۴.۰ - نوابر ۲۰۱۱ - بستنی حصیری
نسخه ۴.۱ - جولای ۲۰۱۲ - جیلی بیلی

جالب است بدانید که در حال حاضر ۵۷.۵٪ از کاربران اندروید از نسخه نان زنجبیلی استفاده می‌کنند و تنها ۱.۲٪ از کاربران توانسته اند دستگاه خود را به جیلی بیلی آپدیت نمایند.

اندروید در حال حاضر ۵۹٪ از بازار تلفن های هوشمند را در اختیار خود دارد و طبق اعلام گوگل تا ۹ ماهه آخر سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه توسط سیستم عامل اندروید فعال گشته اند که این آمار در حال حاضر برابر ۱.۳ میلیون دستگاه در هر روز است. بازار اپلیکیشن های اندروید نیز که معروف به گوگل پلی است در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار اپلیکیشن را در خود جای داده است و روزانه شاهد ۲۰ میلیون دانلود است.

شما آینده اندروید را در سال های پیش رو چگونه پیش بینی می‌کنید؟ آیا فکر می‌کنید این سیستم عامل بر روی تلفن های هوشمند موفق تر خواهد بود یا بر روی تبلت ها؟
 


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 4 مهر 1391 ساعت: 8:17
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

شاید سرفیس ارزان نباشد

گفته می‌شود که بازاری برای تبلت-پی‌سی‌های هیبریدی وجود دارد که در آن مزیت رقابتی محصولات ارزان بودن آنها نیست، بلکه امکانات متمایز است. آیا سرفیس می‌تواند ثابت کند که این دسته واقعاً وجود دارد؟

شاید آنهایی که فکر می‌کنند تبلت-پی‌سی جذاب مایکروسافت یعنی سرفیس در صورت عدم تعیین قیمت رقابتی با آیپد شکست خواهد خورد، در اشتباه باشند. اگر قرار است سرفیس حقیقتاً یک تبلت کارا با قابلیت‌های تولید محتوای زیاد باشد، چرا باید قیمت آن در حد تبلت‌هایی تعیین شود که درصد بالایی از ویژگی‌های آنها محدود به مصرف محتوا است؟

ما هنوز نمی‌دانیم که مایکروسافت دقیقاً چه سیاستی را در قیمت‌گذاری سرفیس پیش خواهد گرفت ولی استیو بالمر در مصاحبه با سیاتل تایمز گفت که قیمت مناسب برای کامپیوترها (به طور کلی) بین 300 تا 800 دلار است. دیگر مدیران مایکروسافت هم مدام اصرار می‌کنند که تبلت‌ها در حقیقت کامپیوتر شخصی هستند. پس تبلت-پی‌سی‌های مایکروسافت هم حتماً باید در همین محدوده قیمتی قرار بگیرند. البته احتمالاً هزینه کیبورد جدا است.

بالمر در مصاحبه با سیاتل تایمز این را هم به روشنی گفت که نمی‌خواهد با سرفیس رهبری مبارزات قیمتی در بازار تبلت‌ها را به دست بگیرد. به نظر می‌رسد برخی از تولیدکنندگان پی‌سی و تبلت نیز چندان به رقابت بر سر قیمت پایین‌تر فکر نمی‌کنند. نمونه‌اش ایسوس که اطلاعات لو رفته از قیمت‌گذاری تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید آن، نشان می‌دهد برای داشتن یک تبلت هیبریدی برخوردار از ویندوز RT بایستی 599 دلار به اضافه 199 برای کیبورد پرداخت کنید. برای نسخه ویندوز 8 هم 799 به اضافه 199 دلار باید بپردازید. اگر فکر می‌کنید ایسوس بی‌انصاف است نگاهی به قیمت تبلت‌های ویندوز 8 ایسر بیاندازید که می‌خواهد تبلت‌های ویندوز 8 (نسخه Pro) خود را از قیمت پایه 999 دلار عرضه کند.

بعید است در مراسم پنج‌شنبه (6 مهر) که اینتل میزبان آن است خبری از اعلام قیمت تبلت‌های کمپانی‌های دل، اچ پی، لنوو و سامسونگ باشد چون حدوداً یک ماه با عرضه سرفیس فاصله داریم و آنها ترجیح می‌دهند بدون ریسک کردن، منتظر اعلام قیمت از سوی مایکروسافت و سپس بررسی آن و ارائه قیمت محصولات خود بنشینند.

نکته بد این است که هنوز هیچ یک از بررسی کنندگان سایت‌های مختلف از نزدیک با سرفیس کار نکرده‌اند. پس با سیستم عامل، کیبورد، تاچ پد و سایر ویژگی‌های آن آشنایی عملی نداشته و در این بی‌خبری به سر می‌بریم که آیا این تبلت در عمل آنقدر عالی و کاربردی خواهد بود تا حاضر باشیم پول اضافه‌ای (نسبت به رقبا) برای آن پرداخت کنیم یا خیر؟

اگر از بُعد تولید محتوا سرفیس RT یک سر و گردن از رقبا بالاتر بایستد، خیلی‌ها حاضر به پرداخت اضافه بابت خرید آن خواهند بود. در این صورت قیمت‌گذاری پایین برای آن منطقی نخواهد بود زیرا مایکروسافت میدان دیگری را برای رقابت انتخاب کرده و آن ارائه امکانات قوی در زمینه تولید محتوا است. این مورد ما را نسبت به چشم‌انداز ارائه سرفیس ارزان، بدبین می‌کند.

در این باره چه نظری دارید؟ آیا هزینه بیشتر در قبال امکانات بهتر، شما را از خرید سرفیس دور خواهد کرد؟


برنامه ریزی سامسونگ برای ارائه جیلی بیلی بر روی 15 ابزار اندرویدی خود

 شروع عرضه اندروید جیلی بیلی برای گلکسی اس 3، برخی امکانات جدید این سیستم عامل بر روی پرچمدار اندرویدی های سامسونگ آشنا شدید. اما سوال مهم این است که آیا داستان به همین جا ختم خواهد شد و خبری از اندروید 4.1 جیلی بیلی بر روی دیگر محصولات این شرکت نخواهد بود؟

سامسونگ در تکمیل اخبار مربوط به عرضه جیلی بیلی، لیست ۱۰ تایی از تلفن های هوشمند اندرویدی که به زودی آپدیت اندروید 4.1 را دریافت خواهند کرد، منتشر نموده است:

- Galaxy S II
- Galaxy Note
- Galaxy S Advance
- Galaxy S II LTE
- Galaxy Chat
- Galaxy Ace 2
- Galaxy Beam
- Galaxy Ace Plus
- Galaxy Ace Plus
- Galaxy S Duos

البته سامسونگ به این لیست نام یک ابزار ناشناخته با عنوان Galaxy Music و همچنین چهار تبلت را هم افزوده است:

- Galaxy Tab 2 7.0
- Galaxy Tab 7.0 Plus
- Galaxy Tab 2 10.1
- Galaxy Note 10.1

اگر ابزار اندرویدی سامسونگی شما در این لیست می گنجد، به شما تبریک می گوییم. حال باید منتظر بنشینید تا نوبت به محل سکونت شما برسد. در صورتی هم که نام ابزارتان در این لیست نیست، باز هم نگران نباشید. چون احتمالا به زودی کاستوم رام های ویژه دیگر ابزارهای اندرویدی هم توسط توسعه دهندگان عرضه خواهند شد.


برخی منابع: تلاش فراوان اپل برای استخدام کارکنان سابق پروژه گوگل مپز

 

اپل با پشتکار ویژه ای به دنبال افرادی است که تجربه کار در پروژه گوگل مپز را داشته اند، تا از آنها در توسعه محصول جدید خود بهره ببرد. این موضوع به تازگی توسط یک منبع مطلع که با هر دو تیم در ارتباط است، فاش شده. با استفاده از دلالان استخدام نیرو، اپل استراتژی جدیدی را در پیش گرفته تا کارکنان پروژه گوگل مپز را با پیشنهادات دندان‌گیر فریفته و از آنها برای توسعه نقشه های سیستم عامل iOS بهره ببرد. جالب اینجا است که این منابع از اشتیاق بعضی کارکنان گوگل برای پذیرش پیشنهادات وسوسه کننده اپل خبر می دهند. زیرا آنها علاقه دارند که فرصت تولید یک محصول جدید را غنیمت شمرده و خود را از به روز رسانی های ملال آور یک پلتفرم بسیار بزرگ (گوگل مپز)‌ برهانند.

یکی از افراد طرف قرارداد گوگل که اکنون مشغول یکپارچه سازی بخش عظیمی از اطلاعات Street View کوگل با داده های خریداری شده از شرکت های ثالث (جهت بهبود پوشش اروپایی گوگل مپز) است، می گوید با چرخش اذهان به سوی نقشه برداری داخل ساختمان در گوگل مپز، کارهای پیش رو، روز به روز جذابیت خود را از دست می دهند و تعداد بیشتری از کارکنان به دنبال فرصت های شغلی وسوسه کننده تر می گردند. و این تغییر جهت فعالیت های گوگل مپز، فرصتی مغتنمی برای کوپرتینو نشین های اپل است.

با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز جدیدی که اپل منتشر کرده، این شرکت بیش از پیش به دنبال اضافه کردن استعدادهای جدید به تیم Maps خود است. از سوی دیگر گوگلی های قدیمی (ex-Googlers) هم علاقه زیادی به حضور در کوپرتینو از خود نشان داده اند. یک منبع مطلع می گوید:

اپل جذابیت های فراوانی برای جذب نیرو دارد و در صورتی که بخواهد، می تواند یک پلتفرم نقشه تنومند ایجاد کرده و به رقابت با گوگل مپز بپردازد. پس برای من جای تعجب نیست که اپل روال عادی خود را کنار گذاشته و به دنبال تطمیع گوگلرهای قدیمی و فعلی باشد که در پروژه گوگل مپز فعال بوده یا هستند. در گوگل مپز ما می دانیم که هر بخش اطلاعات چه اهمیتی دارند، تقدم و تاخر پردازش ها و رندر چگونه باید باشد، کلیدواژه های جستجو چه هستند و اینکه کاربر انتظار چه تجربه کاربری را دارد. اپل لازم است راه و روش مناسبی پیدا کند تا داده های ۸ میلیون کیلومتری خیابان هایی را که دارد، در اختیار گروه مناسبی قرار دهد و همچنین برخی از ثروت خود را برای خرید مجوز استفاده اطلاعات لازم هزینه کند. و این کاری است که گوگلرهای پروژه گوگل مپز به خوبی آن را بلدند.

دانشمندان و هک کردن شبکه سلولی بدن

شما احتمالاً یک تلفن همراه داخل جیب خودتان دارید. اما یافته جدید محققان سوییسی می‌تواند شبکه مخابراتی را به زیر پوست شما ببرد. چطور؟ این دانشمندان به وسیله تغییر دادن عکس‌العمل سلول‌ها نسبت به ژن‌ها و آنزیم‌های مشخص، توانسته‌اند آنها را قادر به برقراری ارتباط و مراوده اطلاعات میان خود کنند. یک جورهایی انگار که سلول‌ها با تلفن به هم زنگ زده باشند!

روش کار به این شکل است: سلول شماره 1 یک عضو مولکولی دریافت می‌کند که باعث تولید آنزیم مشخصی در آن می‌شود. سپس این آنزیم به سلول شماره 2 فرستاده می‌شود. بعد سلول 2 نیز شروع به تولید آنزیم می‌کند که در اصل به معنای این است که به سلول شماره 1 گفته باشد «رفیق پیغامت را دریافت کردم.» و وقتی این پیغام ثانوی به سلول شماره 1 رسید، هر دو با متوقف کردن تولید آنزیم، تماس را قطع می‌کنند.

در اصل سلول‌های شما همین حالا هم دارند با هم صحبت می‌کنند، ولی رسیدن به مرحله‌ای که قادر به کنترل این فرآیند باشیم گام بسیار بزرگی است. البته پیش‌تر این کار با سلول‌های ساده‌تری مثل سلول مخمر انجام شده بود ولی اینکه بتوان آن را با سلول‌های پستانداران انجام داد به این معنا است که شاید روزی بتوان ارتباطات معیوب سلولی در بافت‌های بیمار را با ارسال پیغام‌های اختصاصی از طرف انسان، به حالت عادی و سالم برگرداند.

در عین حال این ارتباطات جفتی مقیاس‌پذیر هستند بنابراین می‌توان آنها را در شبکه‌های سلولی بزرگ و بزرگتری هم پیاده‌سازی کرد. این یک تکنولوژی نویدبخش است، البته باید دید نرخ اینچنین مکالماتی با جیب بیماران همخوانی دارد یا خیر.


تبلت ویندوز 8 جدید لنوو: احتمال رونمایی در ۵ آبان و قیمت ۷۹۹ دلاری

 

قبل از این، درباره شاخ و شانه کشیدن لنوو برای سرفیس مایکروسافت و برنامه های این شرکت جهت تولید تبلت های مجهز به ویندوز 8 با قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار خبر داده بودیم. حال، در مراسم pepcom این شرکت برای اولین بار به طور رسمی از برخی جزئیات محصول جدید خود پرده برداشته است. لنوو در پاسخ به سایت WP Central گفته اولین تبلت ویندوز8 این شرکت از ۲۶ اکتبر (۵ آبان) با قیمت ۷۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

درست است که این قیمت، تبلت ThinkPad 2 لنوو را در گروه گرانقیمت ها قرار می دهد، اما کیبرد عرضه شده همراه آن کمی این موضوع را تعدیل می کند. از مشخصات سخت افزاری این تبلت می توان به صفحه نمایش 10.1 اینچی IPS، پردازنده 1.8 گیگاهرتزی Clover Trail سری اتم اینتل، NFC، عمر باتری بیش از ۱۰ ساعت و دوربین ۸ مگاپیکسلی اشاره کرد. صفحه نمایش IPS این تبلت، رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسلی را برای تان فراهم می آورد.

همچنین گفته می شود که ThinkPad 2 به نسخه کاملی از آفیس 2013 مایکروسافت مجهز خواهد بود. علاوه بر این شایعاتی درباره یک داک جداگانه (و شاید یکپارچه با صفحه کلید فیزیکی) برای این تبلت شنیده می شود که دارای پورت اترنت، سه پورت یو اس بی و خروجی HDMI است. البته طبق شواهد لنوو تنها به عرضه تبلت ویندوز 8 بسنده نخواهد کرد و به دنبال ارائه مدل ویندوز RT این تبلت هم هست که احتمالا ۲۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.


دره سیلیکون، دره کم‌هوش‌ها است و برای همین خوب کار می‌کند

 

وقتی یکی از اهالی دره سیلیکون به حرف می‌آید، می‌توان انتظار داشت که نکته‌های جذابی برای ما داشته باشد. امروز متنی را که دیوید ای. ویکلی نوشته برای شما انتخاب کرده‌ایم. او که هکر، مؤسس استارت‌آپ، مشاور در این زمینه و مدیرعامل استارت‌آپی به نام Oha.na است، می‌گوید دره سیلیکون در سه زمینه مهم نماد کم‌هوشی است؛ استارت‌آپ‌ها کم‌هوشند، دولت کم‌هوش است، سرمایه‌گذارها هم کم‌هوش هستند.

از نظر او، کمپانی‌های دره سیلیکون موفق هستند چون "دانش کسب و کار توزیع شده و داور نهایی برای تعیین درستی هر چیز، خودِ بازار است." برای آشنایی با نظرات او در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 3 مهر 1391 ساعت: 11:29
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

دادگاه جنجالی، با مسابقه طناب‌کشی ادامه دارد!

به نظر می‌رسد که قرار نیست پای آیفون 5 از دعاوی حقوقی بیرون بماند. رویترز می‌گوید که سامسونگ قصد دارد تلفن جدید اپل را نیز به فهرست شکایات در دادگاه جنجالی امریکا اضافه کند. بر اساس اطلاعاتی که موجود است، سامسونگ انتظار دارد که آیفون 5 مانند آیفون‌های قبلی پتنت‌های این کمپانی را که در دادگاه پذیرفته شده‌اند نقض کرده باشد.

کمپانی کره‌ای قصد دارد به محض اینکه فرصت مناسبی برای آنالیز آیفون 5 به دست آورد موارد نقض پتنت‌های خود توسط این دستگاه را به دادگاه ارائه کند. اما در سوی دیگر، اپل هم ول کن معرکه نیست. کمپانی با سابقه دره سیلیکون، جمعه گذشته درخواست یک اضافه-غرامت 707 میلیون دلاری را به دادگاه جنجالی کالیفرنیا ارائه کرده و امیدوار است با تأیید آن، کل غرامت دریافتی از سامسونگ را به 1.7 میلیارد دلار برساند.

در درخواستی که ثبت شده، اپل خواهان دریافت 535 میلیون دلار به خاطر کپی‌برداری از طراحی محصولات و "نقص عامدانه" پتنت‌های کاربردی خود شده. علاوه بر این رقم 121 میلیون دلار نیز به خاطر فروش محصولات سامسونگ در خلال زمان تصمیم‌گیری هیئت منصفه را طلب کرده و همین‌طور 50 میلیون دلار دیگر به خاطر ضررهای وارده (از ناحیه عدم توقف فروش محصولات محکوم‌شده سامسونگ) تا 11 دی ماه که زمان تعیین شده برای بحث‌های بیشتر و تصمیم‌گیری قاضی پرونده است.

اپل به این 707 میلیون نیز قناعت نکرده و 155.8 میلیون دلار دیگر نیز برای 5 محصول دیگر سامسونگ طلب کرده. سامسونگ هم دادخواستی تنظیم نموده و در آن بیان داشته که دادگاه جنجالی، محدودیت‌های زمانی بی‌سابقه‌ای را بر روند برگزاری دادگاه و ارائه شواهد تحمیل کرده و از این رو برای "یک چنین پرونده پیچیده و مهمی" خواستار برگزاری یک دادگاه جدید شده که در آن خبری از این دست محدودیت‌ها نباشد.

ناگفته پیدا است که هیچ‌یک از دو کمپانی قصد ندارند پا پس بکشند.


ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 468
            کل نظرات کل نظرات : 37
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 16

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 197
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 313
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 20
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 31
            آي پي امروز آي پي امروز : 66
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 104
            بازدید هفته بازدید هفته : 594
            بازدید ماه بازدید ماه : 1476
            بازدید سال بازدید سال : 4659
            بازدید کلی بازدید کلی : 185098

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 44.193.29.184
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            خبرنامه

            خبرنامه

              براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



              آخرین نطرات کاربران

              آخرین نطرات کاربران

                رویارویا - (..')/♥ ♥('..)
                .\♥/. = .\█/.
                _| |_ ♥ _| |_

                انگشتانم که لای ورق های دیوان حافظ می رود

                دست دلم می لرزد

                اما به خواجه می سپارم تا امید را از دلم نگیرد

                دلم می خواهد همیشه بگوید :

                "یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور..."

                (..')/♥ ♥('..)
                .\♥/. = .\█/.
                _| |_ ♥ _| |_ - 1390/11/18
                سایتسایت - با سلام
                قابل توجه شماهایی که وبلاگ دارین و خودتون یه زیر مجموعه به حساب میاید . راه اندازی سایت برای شما با قیمت 50 هزار تومان نمونه راه اندازی شده www.tafrihi.con وهمراه با سیستم مدیریت محتوا که شما هر وقت بخواین میتونین سایتتونو به روز کنید .
                مزیت های سایت :
                1. خودتون مدیر دائمی وقانونی میباشید.
                2. با استفاده از تبلیغات میتوانید درآمد زایی کنید.
                3. بازدید کنندگان بیشتری را به سایت خود بیاورید
                4. و....
                برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر مراجعه کنید :websiteaaa70و یا با شماره 09385867360 - 1390/11/18
                sajadsajad - با سلام اگه بلینکمت منو میلینکی
                من هر روز اپم و موزیک و وی پی ان های رایگان جدید میزارم - 1390/11/8
                RoyaRoya - سلام آقا سهیل
                موفقیتت رو در زمینه وبلاگ تبریک میگم
                کم پیدا شدی
                دیگه سر نمیزنی
                بازم بیا و نظر بذار
                منتظرت هستم
                یادت نشه - 1390/11/7
                سلطان عشقسلطان عشق - کاش دنیا یکبار هم که شده

                بازیش را به ما می باخت مگر چه لذتی دارد

                این بردهای تکراری برایش؟!...
                - 1390/11/1
                موسيموسي - سلام وب قشنگي داري ممنون - 1390/10/24
                mohsenmohsen - سلام. وبلاگ قشنگی دارید.
                اگه مایل هستید تبادل لینک داشته باشیم.
                لنیک کردی خبر بده.
                ممنون
                - 1390/10/22
                امینامین - با کمال افتخار لینک شدید

                - 1390/10/11
                امینامین - سر بزنی خوشحال میشم دوست من و لینک کردی خبرم کن - 1390/10/10
                hadihadi - سلام دوست عزیز ممنون از وبلاگ خوبی که طراحی کردید به وبلاگ ما هم سری بزنید ما برای شما معتبرترین سایتهای درامد زا را معرفی می کنیم. تشکر
                bir-sevgi.loxblog.com - 1390/10/10

                درباره ما

                  صدا دانلود
                  به ►3DaDL◄ خوش آمديد

                کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به صدا دانلود بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف